لامپ ال ای دی صنعتی – لامپ  “های پاور”  میتره

لامپ ال ای دی صنعتی و به طور کلی تر لامپ ال ای دی محصول نسبتا جدیدی در صنعت روشنایی به حساب می آید. لامپ های LED  پس از لامپ های کم صرف (CFL)  و لامپ های رشته ای ( التهابی) در حوزه روشنایی معرفی و عرضه شده اند. مزیت های پرتعداد لامپ ال ای دی نسبت به سایر لامپ ها باعث شده که در تمام بخش ها از جمله صنعت، طراحی دکور و خانگی مورد استفاده قرار بگیرد.

لامپ ال ای دی صنعتی

مصارف خانگی و صنعتی پرکاربردترین و پرمصرف ترین بخش های حوزه روشنایی به حساب می آیند. در بخش خانگی به علت کم بودن تعداد لامپ مصرفی و پایین تر بودن هزینه تمام شده، لامپ های ال ای دی زودتر جای خود را باز کرده اند. در بخش صنعتی به دلیل تعداد بالا و گران قیمت تر بودن لامپ های ال ای دی صنعتی، جایگزینی لامپ ال ای دی با لامپ های قدیمی تر کمی کند تر پیش رفته است.

نیاز بخش صنعتی، لامپ ال ای دی است که طول عمر بالایی داشته باشد، در شرایط سخت تر از محیط خانگی ( دود، گرد و غبار و محیط حاوی مواد شیمیایی) دوام بیاورد، هزینه و میزان مصرف برق را کاهش دهد و از همه مهم تر کیفیت نور بالایی داشته باشد.

کارگاه ها و کارخانجات تولیدی نیاز به نوری با کیفیت دارند چرا که کیفیت نور و میزان نور ( شار نوری) بر عملکرد کارکنان تاثیر مستقیم گذاشته و بر فرآیند تولید اثرگذار است.

برای ارزیابی کیفیت یک لامپ ۳ شاخص وجود دارد؛ دمای رنگ، شاخص نمود رنگ و شار نوری. در مطالب گذشته این ویژگی های شرح داده شده اند. علاوه بر این موارد طول عمر لامپ، میزان مصرف و.. موارد دیگر را نیز می توان در انتخاب یک لامپ لحاظ کرد که به همگی آن ها پرداخته خواهد شد.

لامپ ال ای دی حبابی

مزیت لامپ صنعتی (های پاور)  میتره

لامپ ال ای دی صنعتی یا “توان بالا” ( های پاور) به لامپ هایی گفته می شود که توان بیشتری نسبت به لامپ های ال ای دی خانگی داشته باشند. تعریف بخصوصی در این زمینه وجود ندارد ولی شاید بتوان لامپ هایی با توان بیش از ۴۰ وات را در دسته لامپ های LED  صنعتی به حساب آورد.

کاربردهای گسترده لامپ های صنعتی یا های پاور، موجب گرایش کسب و کارها به استفاده از این نوع لامپ شده است.

پارکینگ ها، مغازه ها، کارگاه ها، سوله ها، کارخانجات و …. همه از اماکنی هستند که می توانند از لامپ های LED  صنعتی میتره بهره ببرند.

در ادامه این مطلب و تحت عنوان لامپ ال ای دی صنعتی قصد داریم محصولات میتره را که در این دسته بندی قرار می گیرند را به شما معرفی کنیم

لامپ LED صنعتی لامپ ال ای دی حبابی

اولین دسته از  محصول های پاوری که قصد داریم به شما معرفی کنیم گروه محصولات حبابی میتره است.

لامپ های ال ای دی حبابی شاید رایج ترین و شناخته شده ترین نوع لامپ LED  باشند. از نظر ظاهری این نوع لامپ ها فرم شناخته شده ای دارند. لامپ های حبابی از ۹ وات تا ۲۰ وات در دسته لامپ ال ای دی خانگی قرار می گیرند و از ۳۰ تا ۱۰۰ وات در دسته صنعتی یا “های پاور” جای می گیرند.

در تصویر زیر انواع لامپ LED  حبابی از ۳۰ تا ۱۰۰ وات نمایش داده شده اند. ویژگی های شاخص لامپ نیز در مورد هریک از این لامپ ها در تصویر مشخص شده است. شاخص نمود رنگ (CRI)  بالای ۸۰، بهره وری بیش از ۹۰ درصد، بازه دمای رنگ از ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ کلوین ( دو رنگ آفتابی و مهتابی) و زاویه تابش هر یک از این لامپ ها در تصویر مشخص شده است.

لامپ LED صنعتی

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>