از سیاره میتره – قسمت دوازدهم (آخر)

همینطور که توی قسمت قبلی متوجه شدید. با نقشه‌ی روشا و کوشا و تبدیل شدن به عینک اعضای خانواده آقای مهری اونا تونستن با تغییر تو رفتار ستاره، سپهر، اعظم خانم و آقای مهری جلوی هدر رفتن و اسراف انرژی رو تو خونه‌شون بگیرن.

دانشمندای میتره‌ای واقعا تصمیم درستی گرفته بودن که اختیار نوع انجام مرحله‌ی آخر عملیات رو به عهده‌ی روشا و کوشا گذاشته بودن. تغییر رفتاری که در اثر دیدن عاقبت انجام کارها به دست اومد و باعث شد که این خانواده کمی به اطرافشون دقت بیشتری داشته باشن و شیرینی این تغییر رو هم حس کنن.

آقای مهری و خانواده‌ش حالا صاحب یه خونه نوساز با دیوارهای عایق صدا و گرما، با سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، با پنجره‌های دوجداره و کلی وسایل خونگی کم مصرف شدن و از همه مهمتر این که به افرادی که تو مصرف انرژی اسراف میکنن و اون رو هدر میدن ، عاقبت کار اشتباهشون رو با مهربونی گوشزد میکنن و اونها رو تشویق به تغییر می‌کنن.

روشا و کوشا هم پس از پایان موفقیت‌آمیز مأموریتشون تو زمین، سوار بر سفینه راهی سیاره‌شون میتره شدن و از این بابت کلی خوشحالن که  با انجام درست این مأموریت، انرژی که مانع هدر رفت اون شدن، قرار هست توسط ماموران کائنات به سیاره‌شون منتقل بشه تا میتره و ساکنینش یک میلیون سال دیگه بتونن به زندگیشون ادامه بدن.

خب بچه‌ها تو این داستان سریالی با ما همراه بودید. دیدید که انرژی چقدر اهمیت داره و کم شدن انرژی میتونه حتی باعث مرگ یک سیاره و تمام ساکنینش بشه. من و شما هم باید مثل روشا و کوشا برای حفظ سیاره‌مون تلاش کنیم. انرژی‌هایی رو که خدا به رایگان در اختیارمون قرار داده رو، به خوبی ازش استفاده کنیم و هدرش ندیم که اگه خدای ناکرده این اتفاق بیافته از دست دادن کره زیبای زمین که ما توش زندگی میکنیم حتمی حتمیه.

چون ما تنها موجودات این عالم هستیم که رفتار بدی به نام اسراف رو انجام میدیم و این یعنی اگه خدای نکرده زمانی پیش بیاد که انرژی زمین رو به اتمام باشه تو هیچ کجای این عالم تو هیچ کهکشانی هیچ سیاره‌ای وجود نداره که بشه از هدر رفت انرژیش برای کمک به زمین استفاده کرد.

پس بیایم همه با عینک حقیقت بین به اطرافمون نگاه کنیم.

پایان

نوشته‌ی مهدی خدادادی

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>