بهبود کسب و کار با لامپ ال ای دی ( بخش دوم)

در بخش اول مطلب دلایل منطقی جایگزینی لامپ ال ای دی با انواع قدیمی تر لامپ شرح داده شد. در این بخش از مطلب به توضیح فواید و مزایای لامپ های ال ای دی برای کسب و کارها پرداخته شده است. راه هایی که شاید نیاز به صرف هزینه سنگینی نداشته باشند ولی تغییرات عمده ای را در کسب و کار ایجاد می کنند.

مزایای لامپ های ال ای دی

ازآنجاکه لامپ‌های ال ای دی درحال جایگزینی به‌جای لامپ‌های رشته‌ای، هالوژن و لامپ‌های کم مصرف هستند، مزایای نورهایشان به‌شدت از طرف مشتریان با استقبال روبه‌رو شده است. لامپ‌های ال ای دی جذاب‌تر هستند، از نظر انرژی کم‌مصرف هستند، مقرون‌به‌صرفه هستند و عمر طولانی‌تری در مقایسه با متدهای فعلی دارند.

مارک ری، مدیر فروش شرکت راه‌حل‌های انرژی بزرگ B2B در E.ON، می‌گوید: «راه‌حل مدرنی که به مشتری کمک می‌کند انرژی و هزینه‌ی کمتری مصرف کرده و کربن کمتری به جو منتشر کند و از جهت دیگر نیز موجب راحتی در محیط کاری و افزایش بهره‌وری می‌شود.»

“ری” می‌گوید که بعضی از پروژه‌هایی که E.ON انجام داده است، به‌دلیل استفاده لامپ ال ای دی، تا ۹۰درصد از هزینه‌های انرژی کاسته‌ است. اما اذعان می‌کند که برای کسب بیشترین بهره‌وری از این لامپ‌ها، بسیار حیاتی است که کسب‌وکارها به‌صورت گلچین از این لامپ‌ها استفاده کنند؛ زیرا به‌کاربردن ضعیف این لامپ‌ها در جاهایی که نیاز نیست، لزوماً به کاهش هزینه منجر نخواهد شد.

به‌طورکلی با وجود چنین لامپی، ایجاد تغییر در وضعیت نورپردازی بطور سریع و آنی دور از انتظار نیست. از نظر بهره‌وری انرژی، یک لامپ هالوژن ۵۰واتی استاندارد، تنها از ۱۰درصد از الکتریسته‌ی مصرفی برای تولید نور استفاده می‌کند.

در ساختمان‌های تجاری پر از لامپ‌های حبابی هالوژن، دورریختن این لامپ‌های روشن ولی ناکارآمد به کاهش قبوض برق تا ۹۰درصد منجر می‌شود. غالباً همکاران فروش ما در میتره از عدم انتخاب لامپ ‌LED   توسط مشتریان بدون درنظر گرفتن برند خاصی صحبت می‌کنند.

نگرانی از خرابی احتمالی لامپ ال ای دی در کنار قیمت بالای آن نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، بسیاری از مصرف‌کنندگان را به سمت خرید لامپ‌های کم مصرف می‌برد. انتخابی که اگر خوب بررسی کنید، گران‌تر و پردردسرتر از خرید لامپ ال ای دی است. ما همیشه به مصرف کنندگان لامپ‌های ال ای دی میتره پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب لامپ و روشنایی به عمر کاری ۷۰هزار ساعتی لامپ‌های LED که چیزی حدود ۸تا۱۰ برابر بیشتر از لامپ‌های استاندارد است، به‌خوبی توجه کنند.

مقاومت بالای لامپ‌های ال ای دی در برابر بارن و برف به دلیل عدم بکارگیری سیم رشته‌ای و تحمل شدت بیشتری از ویبره و شوک در مقایسه با لامپ‌های استاندارد دیگر، یکی از معایرهای انتخاب بهتر روشنایی است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید شرکت Maglite، سازنده‌ی چراغ‌قوه‌هایrough-and-tough ، از لامپ‌های ال ای دی در محصولاتی استفاده می‌کند که توسط ارتش و پلیس به کار گرفته می‌شوند.

LEDها مزایای دیگری نیز در ارتباط با سایز دارند.Led ها می‌توانند در سایز ۲میلی‌متری تولید شوند و گزینه‌ای ایده‌آل برای قرارگرفتن در نواحی فشرده باشند. به‌علاوه، لامپ‌های LED از مزایای بسیار بیشتری در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای سنتی برخوردارند؛ زیرا لامپ‌های حبابی از فیلترهای ناکارآمد برای تولید رنگ استفاده می‌کنند.

درحالی‌کهLED ها در رنگ‌های متفاوتی همچون قرمز، سبز، آبی و کهربایی عرضه می‌شوند، می‌توان آن‌ها را با هم مخلوط کرد تا میلیون‌ها رنگ متفاوت از آن‌ها تولید کرد، بدون اینکه نیاز باشد فیلتری به آن‌ها اضافه شود. به همین خاطر است که این لامپ به گزینه‌ای ایده‌ال برای سیگنال‌دادن، تبلیغات و نورپردازی‌های دکوری برای ساختمان‌ها تبدیل شده است.

به‌علاوه، لامپ‌های ال ای دی با محیط زیست بسیار سازگارند؛ ‌زیرا جیوه یا دیگر گازهای مضر یا اشعه‌های زیانمند در آن‌ها به کار نرفته است. لامپ‌های LED به‌ندرت از شیشه ساخته شده‌اند و در تقابل با محیط زیست، یک لامپ LED ۱۳ واتی در حدود ۶۸درصد کمتر کربن دی اکسید، در مقایسه با یک لامپ رشته‌ای حبابی ۴۰واتی تولید می‌کند.

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>