نمودار شاخص نمود رنگ

شاخص نمود رنگ  (Color Rendering Index) چیست؟ در پست های قبلی توضیحات کاملی در مورد شاخص نمود رنگ داده شده است. در این مطلب ضمن بیان موارد تکمیلی به توضیح و تشریح نمودار شاخص نمود رنگ و نقش و تاثیر آن در انتخاب یک لامپ ال ای دی خوب پرداخته شده است.

نمودار شاخص نمود رنگ

هر لامپ ال ای دی در یکی از مکان های طیف شاخص نمود رنگ نمایش داده شده در شکل زیر جای می گیرد. این شاخص از  ۰ تا ۱۰۰ عدد گذاری شده که عدد ۱۰۰ نوری معادل نور خورشید فرض می شود. نور خورشید به عنوان مرجعی برای میزان طبیعی بودن نور در نظر گرفته می شود و بقیه نورها بر اساس آن چیده می شوند.

لامپ ال ای دی میتره در تمام محصولات خود به شاخص نمود رنگ بیش از ۸۰ دست یافته است که یک مزیت محسوب می شود و حکایت از کیفیت بالای محصولات شرکت رادویرانور دارد.

در توضیح این طیف باید اضافه کرد که ؛ لامپ های ال ای دی که در بالای این طیف و نزدیکی عدد ۱۰۰ جای می گیرند توانایی ناشن دادن رنگ طبیعی و واقعی اجسام را بیش از سایرین دارند. این ویژگی تنها از نظر تفکیک رنگ و زیبایی شناسی اهمیت ندارد. وقتی نور یک لامپ دارای عدد بالای شاخص نمود رنگ باشد در واقع چشم توانایی تشخیص بهتر رنگ ها را دارد که در تبلیغات بسیار اهمیت دارد. در هنگگام کارهایی چون آشپزی  و مطالعه کردن نیز نیاز به کیفیت بالای نور دارند. در کارگاه های تولیدی نیز بالا بودن CRI  اهمیت دارد چرا که فعالیت های صنعتی هم نیاز به دقت و تشخیص دقیق رنگ ها دارند و هم اینکه چشم کارگران در طولانی مدت کمتر خسته شده و بهره وری آنان را افزایش می دهد. کاهش خطرات حین کار نیز می تواند از دیگر کاربردهای صنعتی CRI  باشد.

شاخص نمود رنگ

لامپ ال ای دی خانگی و شاخص نمود رنگ

دلیل اینکه بیشتر این شاخص را در انتخاب لامپ ال ای دی خانگی توضیح می دهیم، نیاز بیشتر مصرف کنندگان این بخش است. تنوع محصولات نیز در این بخش به نسبت بخش صنعتی بیشتر است که در نتیجه شناهت و آگاهی بیشتری را برای انتخاب یک لامپ ال ای دی خوب طلب می کند.

توجه داشته باشید یک لامپ خوب باید دارای چند ویژگی مهم باشد که یکی ار آن ها شاخص نمود رنگ است.دمای رنگ ، بازدهی و لومن از دیگر ویژگی هایی هستند که می توان بر اساس آن لامپ ال ای دی خوب را انتخاب کرد.

تمام تلاش ما در میتره ، تولید لامپ ال ای دی خوب، با کیفیت و بادوام است. لامپی که ضمن داشتن کیفیت خوب از نظر زیبایی ظاهری ، بسته بندی و خدمات پس از فروش نیز بتواند نظر شما را جلب کند.

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>