دانستنی های جالب در مورد لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی یکی از محصولی نسبتا جدید در حوزه روشنایی به شمار می رود. در این مطلب سعی کرده ایم حقایق جالبی را در مورد لامپ LED  بیان کنیم. این مطالب برای صاحبان کسب و کار، خرده فروشی ها و تمام کسانی که هنوز هم در برابر استفاده از لامپ ال ای دی مقاومت می کنند، مفید است.

لامپ LED  و مصرف انرژی

  • یک لامپ رشته ای حدود ۹ درصد انرژی را به نور تبدیل می کند. لامپ های رشته ای قدیمی چیزی در حدود ۹۰ درضد از انرژی را به گرما تبدیل می کنند.

لامپ های ال ای دی سالم ترند

  • لامپ های ال ای دی حاوی جیوه نیستند. همچنین حداقل ۹۵ درصد از لامپ های LED قابلیت بازیافت  دارند. این ویژگی را با لامپ های کم مصرف فلورسنتی CFL   مقایسه کنید. لامپ های کم مصرف حجم زیادی از زباله های الکترونیک دنیا را به خود اختصاص داده اند.

آسیب پذیری LED  ها

  • اگر یک لامپ ال ای دی را از ارتفاع رها کنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. نه لامپ آسیب می بیند و نه بدنه آن. ولی اگر یک لامپ رشته ای را رها کنید سطحی پوشیده شده از خرده شیشه برای تمیز کاری خواهید داشت. اگر یک لامپ CFL  را رها کنید علاوه بر تمیزکاری بخار جیوه هم مهمان شما خواهد بود.

لامپ LED  تولید باکتری

  • مطالعات نشان می دهد که لامپ های ال ای دی نسبت به سایر لامپ ها باکتری کمتری تولید می کنند.

طول عمر لامپ LED

  • لامپ های با میانگین طول عمر ۲۵ هزار ساعت را با لامپ های رشته ای با طول عمر ۱۰۰۰ ساهت مقایسه کنید. یا با لامپ های کم مصرف CFL با طول عمر ۱۰ هزار ساعت. طول عمر لامپ ال ای دی با هیچ لامپ دیگری قابل مقایسه نیست.

لامپ LED  و انرژی

  • وزارت انرژی ایالات متحده تخمین زده است، تا سال ۲۰۳۰ و طبق برنامه کاربردی جایگزینی تمام لامپ ها با لامپ LED ، مبلغی حدود ۲۶۵ میلیارد!!  دلار صرفه جویی در مصرف انرژی اتفاق بیفتد. این رقم معادل ساخت ۴۰ نیروگاه جدید  است.

دید بهتر با لامپ ال ای دی

  • اگر لامپ های قدیمی خانه خود را با لامپ های LED تعویض کنید احتمالا نکاتی از گوشه و کنار خانه به چشم شما می آید که پیش از آن قادر به دیدن آن ها نبوده اید. کیفیت نور بالا در لامپ های ال ای دی دید بهتری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.

روشنایی لامپ LED

  • لامپ های ال ای دی هم از نظر کیفیت نور و شار نوری بهتر از نمونه های قدیمی رت هستند و هم اینکه بلافاصله پس از روشن شدن بیشترین میزان نوردهی خود را انتشار می دهند. لامپ های رشته ای و کم مصرف فاقد این ویژگی بودند. این لامپ ها مدت زمانی را نیاز داشتند تا به حداکثر میزان روشنایی خود برسند.

تجربه تاریخی بشر نشان می دهد که انسان همواره نسبت به تغییر با دیده شک و تردید نگریسته است. در مورد روشنایی و لامپ های ال ای دی نیز این نکته به همین شکل بوده است. تمام تلاش ما این است که با معرفی ویژگی ها و کاربردهای لامپ LED  ، شما را با این محصول دوست داشتنی بیشتر آشنا کنیم.

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>