چرا لامپ ال ای دی سالم‌ تر است؟

لامپ ال ای دی در روزهایی معرفی شد که امیدها برای استفاده از لامپی سالم و کم مصرف، کم رنگ شده بود. لامپ های کم مصرف قدیمی از نظر مصرف انرژی و از نظر سلامت محیط زیست نتوانسته بودند رضایت خاطر مشتریان را فراهم کنند.

چرا لامپ ال ای دی سالم‌تراست؟

  • مشکل سوسو زدن لامپ‌های کم مصرف و لامپ ال‌ای‌دی‌ غیراستاندارد رایج در بازار، عوارضی چون خستگی چشم، تشدید حملات میگرنی و صرعی و… را به همراه می‌آورد. اما با تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی استاندارد این مشکل برطرف شده و ثبات نور در این لامپ‌ها به سلامت مصرف کنندگان خدمت کرده است.
  • مصرف کنندگان لامپ‌های کم مصرف نگران استاندارد نبودن محصول خریداری شده و بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان بخاطر قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه فرا بنفش هستند، درحالیکه در این لامپ ال ای دی اثری از پرتو‌های فرابنفش و زیر قرمز پیدا نمی‌شود.
  • بکار رفتن جیوه در لامپ‌های کم مصرف، در کشوری که تفکیک زباله در آن هنوز مشکلی جدی تلقی می‌شود، مشکل‌های بسیاری را ایجاد کرده است. به دلیل جیوه موجود در لامپ‌های کم مصرف شکسته، سلامت مصرف کنندگان با خطری جدی مواجه می‌شود و زباله حاوی جیوه این لامپ‌ها، به چرخه محیط زیست هم آسیب می‌زند. به همین دلیل سازندگان لامپ ال ای دی با حذف این ماده مضر، برای کاهش مشکلاتی که سلامت مصرف کنندگان و محیط زیست را به خطر می‌اندازد گامی درخور برداشته‌اند.

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>