از سیاره میتره – قسمت ششم

خب همونطور که تو قسمت قبل براتون گفتم روشا و کوشا برای انجام مرحله بعدی ماموریت‌شون باید گزارش مکتوب از وضعیت منزل آقای مهری به همراه کلی عکس تهیه می‌کردند و قرار شد که کارشون رو از اتاق ستاره و سپهر شروع کنن. 

این هم گفتم که دوربینی که اونا باهاش قرار  بود عکاسی کنند با دوربین‌های معمولی تفاوت داشت. قبل از گفتن ادامه داستان، لازمه مقداری با دوربین روشا و کوشا آشنا بشید.

همونطور که قبلا براتون گفتم این دوربین فقط و فقط انرژی‌یی رو که تو محیط وجود داره با لنز مخصوصش ثبت میکنه. از انرژی‌هایی که تولید میشه گرفته تا انرژی‌هایی که مصرف میشه و انرژی‌هایی که هدر میره. عکس‌های گرفته شده با این دوربین بیشتر شبیه چند نمودار روی هم منطبقه. بچه‌ها منطبق یعنی روی هم چیده شده. یه نمودار با رنگ آبی مربوط به انرژی تولید شده در محیط، نمودار سبز رنگ مربوط به انرژی مصرف شده و نمودار با رنگ قرمز که انرژی هدر رفته رو در واحد زمان نمایش میده. این نمودارها روی هم چیده شده و بهترین حالت اینه که میزان انرژی تولیدی و مصرفی رو بپوشونه و فقط نمودار سبز دیده بشه البته تو حدود میانگین و استاندارد مصرف که توسط دانشمندان میتره‌ای بر روی دوربین‌ها تعریف و تنظیم شده و فاجعه بار اینه که این نمودارها کاملا هم رو نپوشونه و نمودار قرمز خودش رو نشون بده و فاجعه بارتر زمانی  هست که فراوانی نمودار قرمز از همه نمودارها  تو تصویر بیشتر باشه.

کوشا با دوربین از تمام وسایل مصرف کننده انرژی تو اتاق ستاره و سپهر عکس انداخت، کامپیوتر، تلویزیون، پلی‌استیشن، پخش کننده موسیقی، بخاری، لامپ‌های داخل اتاق و همچنین از پنجره‌ها که محل ورود انرژی خورشید به این اتاق بود. عکس‌ها همه و همه فاجعه‌بار بود. ستاره و سپهر تو اتاق نبودند ولی کامپیوتر روشن بود و خودش به حالت استندبای رفته بود. تلویزیونی که سایزش خیلی بزرگتر از سایز مورد نیاز اتاق کوچک اونا بود پس انرژی زیادتری مصرف میکرد و هدر می‌داد. دسته‌های پلی‌استیشن شارژ شده بود ولی دستگاه خاموش نشده بود. پخش‌کننده موسیقی در حال پخش موسیقی بود. لامپ‌های اتاق روشن و بخاری هم از شدت زیادی درجه داشت با شعله‌های سرخ سرخ می‌سوخت. پرده مانع از ورود انرژی خورشید به اتاق می‌شد و انرژی گرمایی که توسط بخاری در اتاق تولید می‌شد از طریق شکستگی پنجره در حال خروج بود.

روشا همه‌ی مشاهداتش را یادداشت کرد و به همراه تصاویری که کوشا گرفته بود برای میتره ارسال کردند و منتظر دریافت تفسیر این گزارش نشستند.

داستان از سیاره میتره ادامه دارد …

نوشته‌ی مهدی خدادادی

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>