لامپ چند وات بگیرم؟

برای فهمیدن این مساله که خرید لامپ چند وات انتخاب درستی است باید جنبه های مختلفی را در نظر بگیریم. از جمله عوامل در انتخاب وات لامپ ال ای دی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بزرگی فضای اتاق
  2. رنگ دیوارها
  3. میزان روشنایی مورد نظر خودتان!

اگر شما قصد خرید لامپ ال ای دی خانگی و یا خرید لامپ ال ای دی برای فروشگاه و مغازه را داشته باشید باید به پارامتر های مختلفی از جمله توان لامپ توجه کنید که در ادامه این مطلب به آن ها پرداخته شده است.

نور لامپ مناسب فضای مختلف خانه

ابتدا می توان فضای کلی خانه را به دسته‌های اصلی زیر تقسیم کرد تا ببینیم برای هر بخش از خانه، چه نوری مناسب است.

  • هال و اتاق پذیرایی

استفاده از نور تاکید کننده، علاوه بر نور عمومی، در یکی از گوشه‌های اتاق به شدت توصیه می‌شود. این نور برای بخش های دکوراتیو خانه مانند نورپردازی یک اثر هنری و یا حتی صندلی ها یا میز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در این فضاها انتخاب و خرید لامپ برای لوستر نیز مهم است.

  • آشپزخانه

در آشپزخانه نور عمومی در اولویت قرار دارد و سپس نوبت به نور وظیفه‌ای می‌رسد که به‌خصوص در بخش کانتر آشپزخانه، سینک یا هر جایی را که بیشتر با آن سر و کار دارید، روشنایی لازم را برای شما تامین می کند.

  • اتاق خواب

بطور معمول به عنوان لامپ برای اتاق خواب نور وظیفه‌ای حتما مورد استفاده قرار می گیرد. بطور مثال روی پاتختی‌ها. اگر تمایل داشته باشید اتاق را خیلی حرفه‌ای نورپردازی کنید می توانید به جای اینکه نور را به سمت تخت هدایت کنید به سمت کمد لباس‌ها تنظیم کنید.

  • سرویس بهداشتی

شاید انتخاب نور مناسب حمام و دستشویی برای شما کمی سخت باشد، چون به دقت نیاز دارد. برای مثال برای آینه ها به نور وظیفه‌ای نیاز است؛ اما اگر نور جای نامناسبی قرار گیرد باعث ایجاد سایه خواهد شد. به همین دلیل می‌توان با استفاده از انواع لامپ ال ای دی کم مصرف و هالوژن در کنار آینه نور مناسب را ایجاد کرد و از نور عمومی برای روشن کردن بقیه فضا بهره برد.

خرید لامپ led

لامپ چند وات بگیرم؟

اما در مرحله آخر؛ اینکه قدرت روشنایی لامپ برای هر اتاق چقدر باشد؟ و برای هر بخش از خانه لامپ چند وات باید بگیریم؟ جواب این سوال ها به سه مسئله اصلی ربط پیدا می‌کند:

  1. بزرگی فضای اتاق
  2. رنگ دیوارها
  3. میزان روشنایی مورد نظر خودتان

اگر دنبال راه حل ساده‌تری می‌گردید که ربطی به ابعاد اتاق و دو گزینه دیگر نداشته باشد؛ راهنمای زیر به کارتان می‌آید. معمولا نور مناسب برای هر یک از فضاهایی که در ادامه می‌خوانید، در‌صورتی‌که لامپ شما ال ای دی باشد، چیزی در حدود اندازه‌ای است که رو‌به‌رویشان نوشته شده است:

آشپزخانه: ۱۲ الی ۲۰ وات

سرویس بهداشتی: ۹ تا ۱۲ وات

اتاق خواب: ۹ الی ۲۰ وات

اتاق نشیمن: ۹ الی ۲۰ وات

اتاق پذیرایی: ۱۲ الی ۲۰ وات

نکته: این اندازه‌ها تقریبی هستند و از واحد «لومن» به وات تبدیل شده‌اند. همچنین توجه داشته باشید که مثلا یک لامپ ۱۰۰ وات رشته ای معادل لامپ ۱۲ وات ال ای دی روشنایی دارد.

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>