طول عمر لامپ ال ای دی به چه عواملی بستگی دارد؟

طول عمر لامپ ال ای دی یکی از ویژگی های قابل توجه در انتخاب و ارزیابی یک لامپ از دید مصرف کننده نهایی است . احتمالا شما تا به امروز  مقالات زیادی در رابطه با طول عمر چراغ و لامپ ال ای دی ، اهمیت آن و اینکه چه عامل یا عواملی بر این طول عمر اثر می گذارند خوانده اید. همه تولید کنندگان لامپ ال ای دی می کوشند به مصرف کننده اینگونه القاء کنند که محصول آن ها بیشترین طول عمر را دارد. ولی نکته ای به آن پرداخته نمی شود عوامل تاثیرگذار بر طول عمر یک لامپ ال ای دی است.

لامپ های ال ای دی بر خلاف انواع قدیمی تر لامپ ( رشته ای و کم مصرف) دوام بیشتری دارند. دچار شکستگی از بیرون یا اسیب های داخلی نمی شوند. ضمن اینکه فاقد مواد سمی و مضر هستند و در صورت بروز مشکل احتمالی هیچ آسیبی به سلامت اشخاص وارد نمی کنند.

معمولا  لامپ‌های ال ای دی با گذر زمان دچار افت کیفیت و میزان نوزدهی می شوند و این بزرگ ترین چالش لامپ های ال ای دی است.. گرمای جانبی تولید شده در کنار تولید نور و روشنایی در لامپ های ال ای دی (هرچند جزئی) باعث کاهش کارایی این لامپ ها در دراز  مدت می شود.

به همین دلیل تولید کنندگان  لامپ LED ، لامپ‌های خود را بر اساس میزان نوری که پس از گذشت زمان مشخص به نسبت روز اول تولید می‌کند، دسته بندی می‌کنند. برای مثال وقتی یک لامپ ال ای دی به صورت L80/60,000 رتبه‌بندی شده باشد، یعنی این لامپ پس از ۶۰٫۰۰۰ ساعت کار می‌تواند ۸۰٪  نوری که در ابتدا تولید می‌کرده است را تولید کند.

عوامل تاثیر گذار بر طول عمر لامپ ال ای دی

عوامل متعددی بر طول عمر مفید یک لامپ LED تاثیر گذارند. نقش تعدادی از آن‌ها بسیار پر رنگ‌تر از دیگر عوامل است.

مهم‌ترین عامل در بین این عوامل، مدیریت گرما و کنترل گرمای تولید شده در لامپ است. اگر این گرما به درستی مدیریت نشود، می تواند باعث کاهش نور لامپ در بلند مدت شود.

عمر مفید یک چراغ یا لامپ ال ای دی ، تحت تاثیر عوامل محیطی است. یکی از این عوامل محیطی تاثیرگذار رطوبت است که می‌تواند باعث ایجاد خوردگی در قطعات و اجزاء تشکیل دهنده مدار لامپ شود.

ما در میتره  لامپ‌ها ی ال ای دی را نسبت به عوامل تهدیدکننده محیطی کاملا مقاوم طراحی کرده‌ایم، به خصوص روشنایی‌های صنعتی که ممکن است در معرض مواد خورنده شیمیایی و تنش‌های شدید محیط کار قرار بگیرند.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر طول عمر لامپ  LED ، درایورها و کنترل‌کننده‌ها هستند که نقش اصلی تامین جریان الکتریکی مورد نیاز لامپ  را بر عهده دارند، به خصوص در زمانی که جریان برق با نوسان همراه است .

هدف ما در میتره، تولید محصولی است که  رضایت خاطر شما را به ارمغان آورد

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>