زمین سبز، زیر نور لامپ ال‌ ای دی

امروز ه اهمیت تولید و استفاده از لامپ ال ای دی بر کسی پوشیده نیست. مدیریت و کاهش مصرف انرژی یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از لامپ های ال ای دی است.لامپ ال ای دی از دو حیث می تواند در حفظ محیط زیست موثر باشد. اول آنکه با کاهش مصرف انرژی، میزان وابستگی به برق تولیدی کارخانجاتی که از سوخت فسیلی استفاده می کنند را کاهش می  دهدکه این اتفاق ،گام بلندی در بهبود شرایط زیست محیطی به شمار می رود.

از منظر دیگر، به علت عدم استفاده از عناصری همچون جیوه و سرب در  فرآیند ساخت لامپ ال ای دی، نگرانی در مورد استفاده از این لامپ ها وجود ندارد. همچنین نگرانی در مورد زباله های حاوی پسماند لامپ ال ای دی نیز وجود نخواهد  داشت.

در ادامه شرح مختصری از ایفای نقش لامپ ال ای دی در حفظ و پاسداشت محیط زیست آورده شده است.

لامپ ال ای دی و مدیریت مصرف انرژی

۹۵ درصد برق تولیدی کشور از طریق سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود.  سوخت‌های فسیلی گذشته از هزینه سنگین مالی که به دولت تحمیل می‌کنند، تخریب زیست محیطی سنگینی را هم به بار می‌آورند.

در ۱۰ سال گذشته فقط ۱۰ درصد از برق کشور از منابع سدهای آبی نیروگاه‌های بادی و خورشیدی کشور تامین شده است و بیشترین نقش در تولید برق کشور را، همین نیروگاه‌های مخرب طبیعت برعهده داشته‌اند. شاید با ترویج مصرف لامپ های ال‌ای‌دی‌ که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند، بتوانیم سهم این نیروگاه‌ها را در تولید برق را کمتر کنیم و از تخریب اقتصادی و زیست‌محیطی که ایجاد می‌کنند، بکاهیم.

کم مصرف بودن لامپ ال ای دی و بهره مندی از برچسب مصرف انرژی  A+ ؛ امید‌ها به تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه مصرف انرژی را بالا برده است.

درحالیکه با توجه به استانداردهای جهانی، تنها حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد انرژی برق تولید شده در کشور‌ها با روشن شدن لامپ‌ها مصرف می‌شود، در کشور ما با وجود تلاش‌های انجام شده برای کاهش مصرف انرژی، این میزان به حدود ۳۰ درصد می‌رسد. روی آوردن به لامپ‌های ال‌ای‌دی می‌تواند تاثیر چشمگیری در رسیدن به استاندارد جهانی در این زمینه داشته باشد.

لامپ ال ای دی، دوستدار محیط زیست

لامپ‌های ال‌ای‌دی که نسل جدیدی از لامپ‌های کم مصرف هستند، با مصرف کمتر انرژی و صرفه‌جویی در مصرف برق، به ساختن محیط زیستی سالم کمک می‌کنند. ال‌ای‌دی‌ها نزدیک به ۷۵ درصد کمتر از لامپ‌های رشته‌ای انرژی مصرف کرده و حدود ۵ برابر بیشتر از آن‌ها عمر می‌کنند. همین اتفاق کافی است تا خرید ال‌ای‌دی‌هایی که بهایی بیشتر از دیگر لامپ‌ها دارند را نوعی صرفه‌جویی و پس‌انداز بدانیم.

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>