لامپ ال ای دی ؛ خداحافظی با لامپ‌های قدیمی

مدتی از عرضه و معرفی لامپ های ال ای دی در دنیا می گذرد و این لامپ ها در بین مردم روز به روز محبوب تر شده اند. بر اساس قانون، در کشور ما هم دیگر فرصتی برای تولید لامپ‌های رشته‌ای که به منابع انرژی و محیط زیست آسیب می‌زنند، باقی نمانده است

چرا که بیش از ۹۵% برق مصرف شده در لامپ‌ رشته‌ ای به گرما و تنها حدود ۵ درصد انرژی که این لامپ‌ها مصرف می‌کنند، به روشنایی تبدیل می‌شود. این موضوع و بسیاری عوامل دیگر، باعث گرایش بیشتر مصرف کنندگان به استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و کاهش مصرف لامپ‌های رشته‌ای و حتی کم‌ مصرف شده است.

چرا لامپ ال ای دی؟

استفاده از لامپ ال ای دی تا جایی همه‌گیر شده است که در کشوری مثل برزیل، لامپ‌های رشته‌ای و پرمصرف جمع‌آوری و از رده خارج شده اند. در کشور ما هم بر اساس مصوبه هیات وزیران، تولید و توزیع لامپ‌های رشته‌ای در کشور از ابتدای سال ۹۳ ممنوع و برای جمع آوری این لامپ‌ها از سطح کشور فرصتی دو ساله تعیین شده است.

لامپ‌ ال‌ای‌دی با حذف ایرادهای لامپ کم‌ مصرف، به جایگزینی مطمئن برای آن‌ها تبدیل شده‌اند و با جایگزین کردن آن‌ها می‌توان قدمی موثر در کاهش گرمایش زمین برداشت.
گذشته از این قابلیت تغذیه لامپ ال ای دی هم با جریان AC و هم با جریان DC و نیز توان بالای نوردهی با وجود مصرف پایین انرژی، بر محبوبیت آن‌ها افزوده است. لامپ led می‌تواند نور خود را از منابع انرژی خورشیدی یا باطری تامین کند و از هدر رفتن جریان انرژی جلوگیری کند.

لامپ ال ای دی میتره

لامپ ال ای دی یا لامپ کم مصرف

مشکلات فراوان لامپ‌های کم مصرف، زمینه را برای گرایش مصرف کنندگان به لامپ ال ای دی فراهم کرده؛ برای مثال مشکل سوسو زدن لامپ‌های کم مصرف و لامپ های led غیراستاندارد رایج در بازار، عوارضی چون خستگی چشم، تشدید حملات میگرنی و صرعی و… را به همراه می‌آورد. اما با تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی استاندارد این مشکل برطرف شده و ثبات نور در این لامپ‌ها به سلامت مصرف کنندگان خدمت کرده است.

گذشته از این مصرف کنندگان لامپ‌های کم مصرف، همیشه نگران استاندارد نبودن محصول خریداری شده و بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان بخاطر قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه فرا بنفش بوده اند، درحالیکه در لامپ‌های ال‌ای‌دی اثری از پرتو‌های فرابنفش و زیر قرمز پیدا نمی‌شود.

بکار رفتن جیوه در لامپ‌های کم مصرف، در کشوری که تفکیک زباله در آن هنوز مشکلی جدی تلقی می‌شود، دردسر‌های بسیاری را ایجاد کرده است. به دلیل جیوه موجود در لامپ‌های CFL، در صورت شکستن آنها سلامت مصرف کنندگان با خطری جدی مواجه می‌شود و زباله حاوی جیوه این لامپ‌ها، گذشته از سلامت افرادی که در معرض آن قرار می‌گیرند، به چرخه محیط زیست هم آسیب می‌زند. به همین دلیل سازندگان لامپ‌های ال‌ای‌دی با حذف این ماده مضر، برای کاهش مشکلاتی که سلامت مصرف کنندگان و محیط زیست را به خطر می‌اندازد گامی قابل توجه برداشته‌اند.

حرف آخر

علاوه بر تمام مطالب مطرح شده، طول عمر لامپ‌های رشته‌ای و کم مصرف، ‌ وابسته به تعداد دفعات روشن و خاموش شدنشان است، اما بازده لامپ ال ای دی، ربطی به دفعات روشن شدنشان ندارد. پس با وجودلامپ های  ledاستاندارد، دیگر دلیلی برای استفاده از کم مصرف ها وجود ندارد.

لامپ ال ای دی میتره

لامپ ال ای دی میتره با در نظر داشتن تمام ویژگی های بیان شده، همیشه در تلاش بوده و هست، تا محصولی را به دست شما برساند که از لحاظ طول عمر، کیفیت نور، زیبایی و دوام بسته بندی و خدمات پس از فروش ؛ بهترین باشد.

1 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>