لامپ ال ای دی شارژی

شاید تصور لامپی که در صورت رفتن برق هم‌چنان روشن بماند جذاب خواهد بود، لامپی که نور خود را از ال ای دی‌های کوچکی تامین کند. اما عملکرد لامپ ال ای دی شارژی چگونه است و چه ویژگی ها و ضعف هایی دارد؟

لامپ ال ای دی شارژی

در صورتی که با لامپ‌ LED شارژی آشنا باشید، عملکرد این لامپ‌ها می‌تواند باعث کنجکاوی شود. چرا که این لامپ‌ها با وجود ساختاری شبیه به سایر لامپ‌ها، قادرند پس از قطع جریان برق، بسته به ظرفیت اسمی، تا چند ساعت روشن بمانند.

همه لامپ‌های اضطراری (Emergency) همانند هم نیستند. در بعضی لامپ‌های اضطراری وقتی جریان برق قطع می‌شود، به‌طور اتوماتیک روشن نمی‌شود و شما باید به‌سختی در میان تاریکی، با فشردن یک کلید آن‌ها را روشن کنید.

لامپ LED شارژی با استفاده از یک مقاومت که میان ترمینال‌های AC است، این کار را انجام می‌دهد. هرگاه مقدار مقاومت به سمت بی‌نهایت میل می‌کند مدار متوجه می‌شود که برق قطع‌شده است. نکته جالب مدار  الکترونیکی این لامپ نحوه تنظیم حساسیت آن است. اگر لامپ را در میان دستتان نگه‌دارید، روشن می‌شود.

خرید لامپ led شارژی

ساختار لامپ ال ای دی شارژی

در ساختمان داخلی این چراغ ها معمولا از لامپ های LED و SMD استفاده شده است که مصرف انرژی کمتری نسبت به لامپ های قدیمی دارند. چراغ های ال ای دی SMD در واقع دارای صفحاتی هستند که تعداد زیادی دیود نوری روی آنها قرار گرفته است و می توانند نور را به صورت یکنواخت و ملایم و بدون آسیب رسیدن به چشم توزیع کنند. از صفحات اس ام دی می توان در ساختمان انواع چراغ اضطراری استفاده کرد.

انواع پنل ال ای دی اس ام دی می توانند به شکل های دایره ای، مربع و مستطیل تولید شوند و در ساختمان داخلی چراغ های اضطراری به کار گرفته شوند.انواع چراغ اضطراری شارژی می توانند در نوع مهتابی هم تولید شوند.

این چراغ ها در خانه ها، راهروی ساختمان ها، هتل ها ، پله های برج ها، پارکینگ ها، انبارها و به طور کلی هر محلی که در صورت قطع برق نیاز به نور وجود داشته باشد استفاده کرد. کاربرد چراغ های شارژی اضطراری در زمان مسافرت، قطع برق در منزل، رستوران ها، هتل ها، جهت کوهنوردی، پیک نیک و غیره در زمان تاریکی می‌باشد.

کاربردهای لامپ LED شارژی

انواع چراغ اضطراری در طرح ها و رنگ های متفاوت با انواع لامپ های LED و SMD به صورت مهتابی ایستاده، رومیزی، دستی و آویز طراحی و تولید می‌شوند که مشتریان می توانند بر اساس نیاز خود یکی از این چراغ ها را انتخاب و مورد استفاده قرار دهند. چراغ های اضطراری دارای باتری قابل شارژ هستند و می توانند به مدت زمان ۲ تا ۴ ساعت یا در بعضی مدل ها بیشتر نور افشانی داشته باشند.

اما این لامپ های نقاط ضعفی نیز دارند که از جمله مهترین آن ها می توان به محدودیت نگهداری شارژ، میزان نوردهی کم و قیمت بالا اشاره کرد. با در نظر گرفتن مجموع این ویژگی های می توانید در مورد خرید لامپ LED شارژی تصمکیم گیری کنید.

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>