راهنمای انتخاب لامپ ال ای دی خانگی ( بخش دوم )

لامپ ال ای دی خانگی یکی از پرمصرف ترین بخش های صنعت روشنایی به حساب می آید. در بخش اول مطلب به بیان ویژگی های نورپردازی هریک از فضاهای خانگی (نشیمن، دفترکار و اتاق خواب ) پرداخته شد. در این بخش و در ادامه مطلب قبلی به بیان نور مناسب برای هریک از فضاهای خانگی و نحوه انتخاب لامپ LED  مناسب برای این فضاها خواهیم پرداخت.

لامپ ال ای دی مناسب برای اتاق غذا خوری

اتاق غذاخوری محلی برای صرف شام یا ناهار و پذیرایی از مهمان هاست. نور این مکان نه باید آنقدر زیاد باشد که چشم افراد را اذیت کند و نه آنقدر کم باشد که رنگ و ظاهر غذا به خوبی دیده نشود.

به طور کلی نور مورد استفاده در این نوع فضا باید ملایم باشد. نور پردازی در حاشیه ها بهتر از نورپردازی مستقیم است. نورهای گرم تر برای فضاهای صمیمی تر بهتر است. استفاده از لوسترها در نورپردازی اتاق غذاخوری انتخاب مناسبی به شمار می رود. لامپ های ال ای دی  شمعی و اشکی میتره در وات های ۵ و ۷ وات گزینه های مناسبی برای استفاده در لوسترها هستند. روشنایی مناسب اتاق غذاخوری، شار نوری ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لومن و دمای رنگ ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ درجه کلوین است.

 

لامپ led

لامپ ال ای دی مناسب برای آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه است. تقریبا همه ما روز خود را در آشپزخانه خانه خود شروع می کنیم. از طرف دیگر آشپزخانه نوعی فضای کاری (آشپزی) به حساب می آید. نور مناسب برای آشپزخانه نور سفید است. شروع یک روز پرانرژی باید با خوردن صبحانه در یک آشپزخانه پرانرژی آغاز شود. برای تراز کردن نور می توان در صورت وجود میز و صندلی در آشپزخانه از یک لوستر کوچک با نور زرد نیز استفاده کرد.

روشنایی مورد نیاز برای آشپزخانه؛ شار نوری ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ لومن و دمای نور پیشنهادی ۲۷۰۰ تا ۵۰۰۰ درجه کلوین است.

لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی مناسب برای استفاده در حمام و دستشویی

لامپ های LED   حمام و دستشویی از این نظر اهمیت دارند که اکثر ما در آغاز یا پایان روز هنگام استحمام یا هنگام استفاده از دستشویی و پس از آن از آینه استفاده میکنیم. اصلاح صورت، شست و شوی بدن یا صورت و به طور کلی استفاده از آینه. به همین دلیل برای این فضا به نوری نیاز است که بتوانیم به خوبی جزئیات را دیده و تشخیص دهیم.

 

لامپ ال ای دی خانگی

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>