راهنمای انتخاب لامپ ال ای دی خانگی ( بخش اول )

چه راهی برای انتخاب لامپ ال ای دی خانگی مناسب وجود دارد؟ حتما شما هم شنیده اید که نور خورشید به ما انرژی می دهد. آیا می دانستید که لامپ های ال ای دی نیز به روشی مشابه کار می کنند؟ لامپ های منتشرکننده امواج آبی، “سروتونین”(serotonin) تولید می کنند

لامپ ال ای دی خانگی، هر اتاق داستان خودش را دارد

ماده ای که باعث هوشیاری و تمرکز در بدن انسان می شود. از طرف دیگر لامپ هایی که این امواج آبی را منتشر نمی کنند، زمنیه را برای تولید “ملاتونین”در بدن فراهم می کنند که باعث آرامش و خواب آلودگی انسان می شود.

لامپ ال ای دی با دمای پایین (Warm White) نوری شبیه به آتش تولید می کند. درحالی که لامپ LED  با دمای متوسط (neutral-whites)  و دماهای بالاتر از آن، نور سفید یا “دی لایت” تولید می کند.

یک باور غلط رایج این است که میزان روشنایی را “وات” یک لامپ مشخص می کند. وات تنها میزان مصرف انرژی یک لامپ را مشخص می کند درحالی که “لومن” میزان روشنایی یک لامپ را نشان می دهد.

لامپ ال ای دی برای اتاق خواب

بسیاری از ما تمایل داریم اتاق خواب خواب مکانی آرامش بخش باشد. استفاده از لامپ هایی با طول موج آبی به هیج عنوان برای اتاق خواب توصیه نمی شود چرا که دقیقا اثری عکس انتظار ما دارد.لامپ ال ای دی با نور طبیعی برای اتاق خواب گزینه مناسبی است. لامپی که باعث ایجاد ملاتونین و درنتیجه آن آرامش در بدن شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در اتاق خواب مدت زمان زیادی را صرف مطالعه می کنید، پیشنهاد ما به شما لامپی است که آبی ملایم باشد تا میزان اثر طول موج آبی را به حداقل برساند. میزان روشنایی پیشنهادی برای اتاق خواب ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ لومن است. دمای رنگ مناسب ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین.

لامپ ال ای دی مناسب برای دفتر کار

لامپی برای این فضا مناسب است که به ما در استفاده حداکثری از توانایی هایمان کمک کند. استفاده از لامپ های (Cool White)  دی لایت به تولید سروتونین و افزایش تمرکز کمک می کند. مکانی را برای نصب لامپ انتخاب کنید که اثری روی تصویر صفحه نمایشگر لپ تاپ شما نداشته باشد.

میزان روشنایی پیشنهادی برای فضای دفترکاری ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لومن و دمانی رنگ مناسب ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ درجه کلوین است.

لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی مناسب برای اتاق نشیمن

یکی از اصلی ترین کاربردهای اینگونه فضاها، مهمانی هاست. تماشای فیلم، سرگرمی و حتی استراحت نیز از دیگر کاربردهای اتاق های نشیمن در خانه هاست.  ترکیب نور مناسب برای فراهم کردن جوی که تمام این کاربردها را پوشش بدهد کار سختی نیست. می توانید از نورهای سفید به عنوان نور اصلی بهره بگیرید و از نورهای زرد در نورپردازی دیوارها یا نورپردازی قاب عکس ها استفاده کنید تا ضمن ترکیب نور زیباسازی فضا را نیز انجام دداده باشید.

سطح روشنایی پیشنهادی برای این فضا ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لومن بوده و دمای رنگ مناسب نیز ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ درجه کلوین است.

لامپ ال ای دی.

0 نظر

یک پاسخ بگذارید

XHTML: شما میتوانید از این برچسب ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>